Afgelopen vrijdag zijn wij met onze stichting en een aantal platformwerkers van onze achterban naar Den Haag gereisd om het gesprek aan te gaan met het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid over het conceptvoorstel: ‘Wet Verduidelijking Beoordeling Arbeidsrelaties en Rechtsvermoeden’.

Tijdens deze dag zijn er veel belangrijke onderwerpen aan bod gekomen die onder andere gingen over het minimum verdien tarief, sociale zekerheid voor zelfstandigen en de rol van werkplatforms. Het was een prettig gesprek waarin we veel hebben kunnen toelichten.

Door het delen van onze persoonlijke ervaringen hebben we kunnen benadrukken dat er in onze ogen geen sprake is van schijnzelfstandigheid en dat we daadwerkelijk zelfstandig zijn. Dit komt onder andere doordat wij zelf onze eigen uren kunnen bepalen en zelf beslissen waar en wanneer we willen werken. Er zal nu een verslag worden opgesteld dat wordt voorgelegd aan de Eerste Kamer.

Wij danken alle freelancers die met ons mee zijn gegaan naar Den Haag om hun verhaal te kunnen doen!