Vrijdag 15 maart was er een vervolg in de rechtszaak die de FNV en CNV hebben aangespannen tegen Temper.

De FNV en CNV vinden dat alle gebruikers op het Temper platform moeten worden gezien als werknemers of uitzendkrachten, in plaats van opdrachtnemers.

Als stichting mochten wij ons niet voegen aan de zijde van Temper in deze zaak maar onze bestuurders: Enzo, Irene en Roos zijn wel gevoegd om op te komen voor het recht van opdrachtnemers om gebruik te kunnen maken van het platform als opdrachtnemer. Temper werkers kiezen er bewust voor om op opdrachtbasis te werken

Enzo, Irene en Roos hebben geconcludeerd  en gepleit dat de vorderingen van de FNV en CNV moeten worden afgewezen.

Daarnaast willen we graag iedereen bedanken die aanwezig was bij de zitting voor (morele) steun.

We verwachten in mei meer informatie te ontvangen. Zodra we updates hebben, zullen we deze met jullie delen!

Over Stichting Vrij Platformwerk

Stichting Vrij Platformwerk is een belangenorganisatie die in het leven is geroepen om de groeiende groep Vrije platformwerkers te vertegenwoordigen bij platformen, vakbonden en overheid.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte.