Afgelopen woensdag 12 juli 2023 vond het hoger beroep plaats over de kwestie of wij ons als stichting mogen voegen aan de kant van Temper, binnen de rechtszaak FNV/CNV tegen Temper. Eind september volgt hiervan de uitspraak.

Vorig jaar vond er al eerder een rechtszaak plaats tussen de FNV/CNV en Temper, waarbij wij ook probeerden om ons te voegen in de rechtszaak. Als wij officieel worden toegelaten, betekent dat namelijk dat wij ook namens de platformwerkers mogen praten. Op dit moment mogen alleen FNV/CNV praten namens platformwerkers, Wat ze namens jou zeggen komt erop neer dat je niet zelfstandig bent, wordt uitgebuit en graag in dienst zou willen treden/vast dienstverband wil. Als FNV/CNV deze rechtszaak wint dan moeten platformwerkers die werken via een platform in dienst worden genomen.

Maar wil je dit niet?

Help ons dan door op te komen voor je eigen belang. Door een donatie te doen aan Stichting Vrij Platformwerk, kunnen wij laten zien dat platformwerkers juist willen blijven werken op de huidige manier. Ben je nog niet aangemeld bij Stichting Vrij Platformwerk? Ook je aanmelding helpt ons enorm in de rechtszaak, omdat we zo kunnen laten zien hoe groot de groep van Vrije Platformwerkers daadwerkelijk is. Klik op de buttons hieronder om ons te steunen. Wil je wat meer lezen over de rechtszaak? Check dan dit artikel

Namens ons, maar vooral ook namens jezelf -de Vrije Platformwerker-, bedankt! 🙂

Enzo, Irene, Roos, Charlotte, Jordi